به گزارش افکارنیوز،  سخنگوی گروه تروریستی داعش در پیامی صوتی با تبریک حملات تروریستی اخیر تهران، خواستار انجام حملات جدید در ماه مبارک رمضان در ایران و سایر نقاط جهان در  آمریکا، اروپا و آسیا شد.

 

 این کلیپ صوتی که 25 دقیقه است، با عنوان «وقتی مومنین با احزاب مواجه شدند»، بامداد سه‌شنبه در کانال تلگرامی منتسب به داعش منتشر شده است و گفته می‌شود که منسوب به «ابوحسن المهاجر» سخنگوی رسمی این گروه تروریستی است.

سخنگوی داعش در این فایل صوتی، حملات تروریستی اخیر در تهران را تبریک گفته و خواستار حملات بیشتری علیه ایران نیز شده است.

وی در ادامه، خواستار قتل و کشتار در سراسر عراق شده و از داعشی‌ها در سوریه خواسته تا جنگ و درگیری را تشدید کرده و در  آسیا، شرق آسیا، شمال آفریقا نیز خواستار مقاومت و حفظ مواضع شده است.

سخنگوی داعش همچنین کشتار در فیلیپین را فتح نامیده و آن را تبریک گفته است.

ابومهاجر در بخش دیگری از این پیام صوتی، وضعیت فعلی داعش را به وضعیت صدراسلام مسلمانان و جنگ احزاب تشبیه کرد.

این فایل صوتی همزمان با وضعیت دشوار داعش در موصل و رقه منتشر شده است و سخنگوی داعش چندین بار نام‌های موصل، تلعفر و رقه را تکرار کرد و این نشان از وضعیت ناگوار داعش در این سه نقطه دارد؛ سه شهری که دو مورد از آنها به پایتخت داعش  در عراق و شام مشهور است.

نکته مهم دیگری که در این فایل صوتی بود تلاش سخنگوی داعش برای رد این شبهه است که سرزمین موسوم به خلافت در عراق و شام دیگر جای زندگی نیست. ابوحسن المهاجر تاکید کرد که این را دشمنان دولت اسلامی می‌گویند و گفت که مسلمانان در جنگ  احزاب نیز بشدت مبتلا شدند و تحت فشار قرار گرفتند.