بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

حکم بقایی

رئیس کل دادگستری تهران گفت: حکم دادگاه در خصوص پرونده حمید بقایی صادر و روز جاری به متهمان ابلاغ شد.
اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، از صدور حکم بقایی خبر داد و گفت: حکم دادگاه در خصوص پرونده حمید بقایی صادر و روز جاری به متهمان ابلاغ شد.

به گزارش نامه نیوز، رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: حکم صادره غیر قطعی بوده و ظرف ۲۰ روز قابل اعتراض و تجدید نظر خواهی است. جزئیات رای دادگاه پس از قطعیت اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ جلسه رسیدگی به پرونده معاون اجرایی دولت دهم در تاریخ 25 و 30 مهر ماه در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ویژه کارکنان دولت برگزار شد.

حجت‌الاسلام محسنی‎‌اژه‌ا‌ی، سخنگوی قوه قضائیه پیش از این در نشست خبری خود در 25 تیرماه امسال، اتهامات حمید بقایی را تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی اعلام کرده و گفته بود، حتی در بازجویی اولیه اتهام دیگری مطرح شد که دو میلیون یورو وجه نقد بدون ثبت و ضبط رسمی در اختیار این متهم قرار گرفته و قرار بوده به فرد دیگری بدهد.

حمید بقایی 18 تیر به دستور بازپرس بازداشت شده بود و دادستانی تهران اطلاعیه ای درباره بازداشت حمید بقایی منتشر کرد، در چهارم مرداد بود که معاون اجرایی دولت دهم با تأمین وثیقه از زندان آزاد شد و پس از تعیین وقت برای پرونده اولین جلسه رسیدگی به اتهامات وی در 25 مهرماه برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در 30 آبان ماه نیز از ختم رسیدگی به پرونده بقایی خبر داده بود.

بشرح متن

سلام بر دوستان عزیز و گرانقدر توجه شما را به این نکته جلب میکنم در سطح دنیا مقداری  توجه کن و ببین هر جایی جنایت و ظلم و نقض حقوق بشر و خیانت و ضد بشریت و انسانیت و ضد مسلمان و انسانهای در جهان موجود باشد رد پای امریکا و عربستان و اسرائیل غاصب را خواهید دید و این حقیر بعنوان حقوق دان و عضو کوچکی از جامعه حقوقدانان و حقوق عمومی اعلام میدارم که امریکا و اسرائیل و عربستان و ترامپ و بن سلمان و سایر کشورهای که زیر سلطه این ابر قدرتهای هستند  و نوکر این سه دونه جانی هستند خائن و جنایتکار هستند و اعلام ترامپ دیونه  مبنی بر قدس بعنوان پایتخت اسرائیل  را محکوم می نمایم 

تحلیل آمریکایی

تحلیل آمریکایی از علت شکست عربستان در جنگ‌های نیابتی علیه ایران

تحلیل آمریکایی از علت شکست عربستان در جنگ‌های نیابتی علیه ایران



فارس: پایگاه آمریکایی با تأکید بر اینکه ارتش عربستان سعودی تهدیدی برای ایران نیست، از شکست ریاض در تحقق خواسته‌هایش در جنگ یمن به عنوان مثالی از ناتوانی‌های ریاض مقابل تهران یاد کرد.


پایگاه «بیزینس اینسایدر» یادداشتی با این عنوان منتشر کرده است: «عربستان سعودی بهترین تجهیزات نظامی که می‌توان با پول خرید را دارد اما هنوز تهدیدی برای ایران نیست».

خلاصه‌ای از  یادداشت این رسانه آمریکایی را بخوانید.

«در چند سال اخیر، عربستان سعودی رهبری مداخله در جنگ داخلی یمن را برعهده گرفته، نیروی پیش برنده در بحران دیپلماتیک بین قطر و همسایگان بوده و خودش را در سیاست لبنان درگیر کرده است. به نظر می‌رسد همه اینها یک هدف مشترک داشته باشد و آن، به عقب راندن و پس زدن نفوذ ایران است.

اما کارشناسان می‌گویند که جاه‌طلبی‌‎های عربستان سعودی به واسطه ارتش این کشور، با محدودیت مواجه است اگرچه پادشاهی (سعودی) یکی از بزرگترین هزینه‌های دفاعی در جهان را دارد.

مایکل نایتس، عضو مرکز لیفر در بنیاد واشنگتن که متخصص امور نظامی و امنیتی عراق، سوریه، ایران و خلیج فارس است، می‌گوید که "واقعیت آن است که ایران در انجام (امور نظامی و مسائل مرتبط به آن) بهتر (از عربستان سعودی) است. هیچ کس در ستاد مشترک (نیروهای مسلح) ایران نیست که در صحنه میدانی ترسی از عربستان سعودی داشته باشد".

کشمکش‌ها و تقلاهای عربستان سعودی در یمن، کاستی‌ها و نقاط ضعف این کشور در برابر دشمنی همچون ایران را نشان می‌دهد.

عربستان سعودی با دو مشکل اصلی مواجه است. این کشور بیش از اندازه وسیع است و این موضوع سبب آسیب پذیری آن در مسائل عملیاتی و کیفی می‌شود و زرادخانه عربستان سعودی، برای جنگ‌های بزرگ متعارف طراحی شده و نه جنگ‌های نیابتی در قرن بیست و یکم.

در موضوع ناکارآمدی نظامی عربستان سعودی، خیلی سخت است که تجیهزات پادشاهی را مقصر جلوه داد. سال گذشته، عربستان سعودی از منظر صرف هزینه برای محصولات دفاعی در جهان، چهارمین کشور جهان بود و بعد از روسیه قرار گرفت.

طبق گزارش شرکت بریتانیایی آی‌اچ‌اس جینز (IHS Jane) متخصص در زمینه نظامی، هوافضا و تجیهزات حمل و نقل، عربستان سعودی در سال 2014 اولین واردکننده سلاح در جهان بود.

اطلاعات بنیاد بین‌المللی مطالعات صلح استکهلم (موسوم به سیبری) نشان می‌دهد که عربستان سعودی در سال‌های 2015 و 2016 دومین وارد کننده بزرگ سلاح در جهان بود. واردات سلاح عربستان سعودی از سال 2012 بیش از 200 درصد افزایش یافته است.

تسلیحاتی که وارد شده‌اند، دارای کیفیت کمی هم نیستند. اکثر سخت افزار نظامی عربستان سعودی از شرکت‌های آمریکایی خریده شدند. 13 درصد از صادرات تسلیحات آمریکایی در سال 2016 به عربستان سعودی انجام شده و شرکت‌های بریتانیایی و اسپانیایی هم در رده دوم و سوم فروشندگان بزرگ سلاح به پادشاهی سعودی بودند.

عربستان سعودی یکی از بهترین کشورهای جهان از منظر تجهیزات (نظامی) است اما ارتش سعودی ترسی را به دل‌های دشمنانش نمی‌افکند.

شاهد و گواه نقائص و نقاط ضعف ارتش سعودی را می‌توان در همین جنوب مرزهای سعودی با یمن دید.

تقریبا سه سال از مداخله نظامی عربستان سعودی با حمایت دیگر کشورهای خلیج فارس در حمایت از عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مخلوع یمن می‌گذرد اما حوثی‌ها، همچنان فعال هستند و کنترل صنعا بزرگترین شهر و پایتخت یمن را همچنان در اختیار دارند. علاوه بر این، حوثی‌ها نشان داده‌اند که قادر به حملات پردامنه علیه سعودی‌ها هستند، حملاتی از قبیل حملات فرامرزی به داخل عربستان سعودی، حملات موفق به کشتی‌های اماراتی و سعودی و شلیک موشکهای بالستیک به قلب پادشاهی (ریاض).

سعودی‌ها در یمن، یک ماموریت سخت داشته‌اند. آنها مجبور به عملیات در مرکز منطقه حوثی‌ها در برابر یک نیروی جنگجوی به خوبی آموزش دیده، خوب تجیهز مالی و نظامی شده هستند. با این وجود، عربستان سعودی نیروهای زمینی قابل توجهی در یمن بکار نگرفته است؛ اقدامی که برای پیروزی در صحنه نبرد نیاز است.

نایتس تخمین می‌زند که برای به دست آوردن نتایج مطلوب، به 10 تا 20 هزار نیروی پیاده نظام نیاز است اما ارتش عربستان سعودی نیروهای پیاده نظام خود را به کار نگرفته است که به احتمال زیاد دلیل آن است که رهبری (عربستان) سعودی می‌داند آنها "از ضعف‌های قابل توجه و مهم رنج می‌برند".

این ضعف‌ها، فقدان تجهیزات لجستیکی و تجربه مورد نیاز برای انجام چنین عملیاتی(در یمن) را شامل می‌شود.

نایتس می‌گوید که "آنها هیچ تجربه‌ای در یک عملیات نظامی اعزامی و قشون‌کشی ندارند".

علاوه بر این، نیروهای زمینی سعودی به طور کلی به اندازه‌ای که برای اجرای عملیات موفقیت در عملیات‌های پر دامنه لازم است، آموزش دیده نیستند. به همین دلیل، نیروی زمینی و پیاده نظام سعودی در یمن، شاید بیشتر از آنکه سبب خیر (برای عربستان) شود، شر به بار آورد.

بلال سعب، عضو ارشد و مدیر برنامه دفاعی و امنیتی در بنیاد خاورمیانه به بیزینس اینسایدر گفت که عربستان سعودی آسیب احتمالی (وارده) به نیروهای پیاده نظام خودش را می‌فهمد. او در ایمیلی تاکید کرده که عربستان سعودی پیاده نظام خود را در سطحی گسترده بکار نخواهند گرفت "چرا که تلفات آنها زیاد و شدید خواهد بود و آنها به احتمال زیاد سبب خسارات جانبی زیادی در یمن خواهند شد".

از نظر کینگز، عربستان سعودی باید حجم ارتش خود را کاهش دهد و روی کیفیت جذب و آموزش نیروهایش تمرکز کند و واحدهایی ایجاد کند که قادر به جنگیدن در کنار متحدان بومی خودش و آموزش دادن آنها باشند.

جنگ نیابتی در یمن تنها یک مثال از نفوذ فزاینده ایران در سراسر خاورمیانه است. برای مثال، حزب‌الله از ارتش لبنان، مجهزتر و سازماندهی‌شده تر است. حماس که در جنگ ادامه دار با اسرائیل است هم مورد حمایت ایران است و تعدادی از شبه نظامیان حشد الشعبی عراق هم از کشور همسایه شان(ایران) آموزش، کمک مالی و تجهیزات دریافت می‌کنند». 

امریکا

به اتهام دور زدن تحریم‌ها؛
آمریکا یک شهروند ایرانی-کانادایی را به اتهام دور زدن تحریم‌های این کشور علیه تهران، به ۳۲ ماه زندان محکوم کرد.

سید حسن نصرالله

دبیرکل حزب الله لبنان با هیئتی از رهبران جنبش "فتح الانتفاضه" دیدار کرد.

به گزارش نامه نیوز، به نقل از سایت اینترنتی النشره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان جمعه‌ شب با هیئتی از رهبران جنبش فتح الانتفاضه دیدار کرد.

در این دیدار درباره تحولات کنونی فلسطین و تقویت همکاری در شرایط کنونی صحبت شد.

"فتح الانتفاضة" تشکیلاتی فلسطینی است که در سال ۱۹۸۳ توسط ابوصالح فرمانده نیروهای العاصفه، ابو موسی و ابوخالد العمله، دو سرهنگ فلسطینی و ابوفاخر عدلی الخطیب در پی جدایی‌شان از جنبش فتح شکل گرفت.

شهرهای مختلف فلسطین این روزها صحنه درگیری‌های شدید میان نظامیان صهیونیستی و جوانان فلسطینی در پی اقدام آمریکا درباره قدس است.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت؛ اقدامی که اعتراضات زیادی را در سرتاسر جهان به دنبال داشته است.