به گزارش افکارنیوز، احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امورمسکن مهر با بیان اینکه دولت دو مصوبه برای واحدهای مسکن مهر خالی ارائه کرده است، گفت: یکی از این مصوبه‌ها مربوط به برداشتن تمام شرایط خاص متقاضیان است تا تمامی آنها بتوانند از این واحدها استفاده کنند.

وی افزود: دولت در مرحله دوم پیشنهاد داده است که هر ارگان یا سازمانی می‌تواند از این واحدهای خالی استفاده کند.حتی استفاده از این واحدها برای خوابگاه دانشجویان نیز پیشنهاد  داده شده است.

مهرآبادی با اشاره به اینکه تا به امروز کمیته امداد درخواست 50 هزار واحد مسکن خالی را ارائه کرده است ،گفت: چند ارگان دیگر نیز برای استفاده از واحدهای مسکن مهر درخواست داده اند که امیدوار هستیم با پیگیری جدی آنها بتوانیم پروژه‌های خالی را تا سال آینده ساماندهی کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه ساخت بسیاری از واحدهای مسکن مهر به اتمام رسیده است، گفت: برخی از این واحدها مشکل خدمات زیربنایی و یا آماده‌سازی دارند بنابراین تحویل این واحدها به طول کشیده است.

وی با بیان اینکه خدمات زیربنایی تعدادی از این واحدها تامین شده است اما منابع مالی جهت آماده‌سازی برای ساخت محوطه پرداخت نمی‌شود ،گفت: بیمه و مالیات از دیگر مشکلاتی است که واحدهای مسکن مهر با آن درگیر هستند.

مهرآبادی اظهار کرد: برای هر واحد مسکن مهر 300 هزار تومان مالیات و هر متر مربع از این واحدها 5هزار و دویست تومان بیمه باید پرداخت کنند اما متاسفانه تعدادی از این پیمانکاران و سازندگان هزینه و مبلغ بیشتری درخواست کرده اند که همین موضوع باعث شده است تا فرآیند تحویل واحدها به طول بیانجامد.

مهرآبادی درباره فرآیند تحویل واحدهای مسکن مهر گفت: در ابتدا باید مالیات و بیمه پرداخت شود تاشهرداری پایان کار این واحدها را صادر کند و سپس دفترچه فروش اقساطی برای آنها صادر شود در صورتی که هر یک از مراحل انجام نشود تحویل واحدها به تاخیر می‌افتد.

مهرآبادی با اشاره به اینکه ساخت 300 هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده است ،گفت: بسیاری از این واحدها به دلیل نداشتن خدمات زیر بنایی و روبنایی از جمله مدرسه، کلانتری و درمانگاه به متقاضیان  تحویل داده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: از دولت برای اتمام این واحدها ،منابع مالی درخواست کرده‌ایم که امیدوار هستیم با تزریق این منابع مالی به تدریج بتوانیم واحدهای مذکور را به متقاضیان  تحویل دهیم.