بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

سید علی موسوی

ایران در وعده دفاع از عربستان صادق است

بغداد - ایرنا - عضو شورای مرکزی مجلس اعلای اسلامی عراق، مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسائل منطقه را قابل تقدیر دانست و گفت: ایران در وعده دفاع از عربستان در صورت مورد خطر قرار گرفتن این کشور، کاملا صادق است.

'سید علی موسوی' روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا افزود: مواضع ایران بر اساس اصول دینی و انساندوستی و نه منافع زودگذر و مادی استوار است.
وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این کشور سرمشق همه کشورهای اسلامی در دفاع از مسلمانان و حقوق آنها شده است.
این سیاستمدار عراقی افزود: ایران در صف نخست دفاع از آرمان فلسطین و قدس شریف قرار دارد و در این راه فداکاری های فراوان کرده است و البته اکثریت ملت های اسلامی از جمله ملت های شبه جزیره عرب و مردم عربستان سعودی به خوبی بر این امر واقفند.
سید علی موسوی تاکید کرد: واقعیت ها چنان برای ملت های منطقه روش است که هر کس بخواهد دیگران را با ایران هراسی فریب دهد، ناکام میماند.
وی با اشاره به سخنان اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که گفته بود در صورت تجاوز به عربستان سعودی، ایران از آن دفاع خواهد کرد گفت: تجربه نشان داده است که ایران در این وعده خود نیز کاملا صادق است. 
این سیاستمدار عراقی افزود: سخنان ظریف همچنین ادعاهای کاذب رژیم عربستان و تلاش سران این کشور برای ایران هراسی را نیز خنثی می کند، زیرا این رژیم تلاش می کند تا اذهان امت اسلامی نسبت به پایداری در مقابل استکبار جهانی و مزدورانش در منطقه را به سمت دیگری منحرف کند.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم اینکه جنگ طولانی 8 ساله را با عراق داشته، اما به محض اینکه عراق را نیازمند به کمک خود دید هیچ کوتاهی در این زمینه نکرد و به بهترین شکل طی چهار سال از ابتدا تا انتهای داعش در کنار عراق ایستاد و به این کشور در شکست تروریست ها کمک کرد. 
وی افزود: پس از سقوط رژیم صدام، ایران اولین کشوری بود که درهایش را به سوی عراق گشود و به کمک مردم و دولت این کشور در روند سیاسی جدید آمد. 
عضو برجسته مجلس اعلای عراق اضافه کرد: ایران علیرغم اختلافاتش با برخی گروه های فلسطینی و حتی ارتباط برخی از آنها با دشمنان ایران، انواع حمایت های خود از جنبش های مقاومت فلسطینی و غیره را ارائه می دهد.
علی موسوی تاکید کرد: امروز هم وقتی جمهوری اسلامی ایران اعلام می کند در صورت وقوع هر گونه تعدی به عربستان در کنار این کشور خواهد ایستاد، این حرف ها یک نوع تبلیغات سیاسی و شعاری نیست بلکه نشاندهنده پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اصول دینی و آرمانی خود است.
وی گفت: ایران علیرغم برخی اختلافات با دیگران، به تلاش هایش برای تحکیم روابط با همه کشورها و ملت های اسلامی ادامه می دهد، بنابر این عربستان سعودی باید درباره این موضع ایران بیشتر تامل کند و بداند که صادقانه است. 
موسوی گفت سعودی ها باید در سیاست های خصمانه علیه ایران بازنگری کنند زیرا این سیاست ها بیش و پیش از هر کس دیگر باعث زیان و خسارت خود عربستان خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.