بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

شهید احمد بیگی

«وصیتنامه شهید یعقوب احمد بیگی»
خانواده عزیزم امروز 15 مهرماه سال 1364است و قرار است ان شاء‌الله ساعت یک بعد ازظهر به سمت جبهه اعزام شوم. رفتن به جبهه آرزوی قلبی و عشق من بوده است از خدا می خواهم من هم بتوانم به سهم خودم درمبارزه با کفرجهانی تحت رهبری امام امت، فرمانده‌ی کل قوا،«خمینی کبیر» بار مسوولیتی که بر دوش دارم را به خوبی ایفا کنم وهمانند دوستانم سرتیپ شهید نامجو، برادرمان سرهنگ شهیدکلاهدوز به فیض شهادت نائل آیم.از شما می خواهم سه نکته‌ی اساسی را در زندگی خود رعایت کنید اولین موضوع خودسازی و مبارزه با هوای نفس است که متاسفانه بر اثر ضربات فرهنگی وتاریخی دشمنان، کمتر توانسته‌ایم به آن بپردازیم به یقین اگر در بزرگترین انقلاب هم شرکت کرده باشیم ولی خودسازی نکرده باشیم ممکن است گمراه شده به سمت طاغوت برویم. دومین مساله بینش ایدئولوژیک است تفکر در فهم ایده ها ، افکاروعقیده های حق اسلامی و فهم کامل آن که همیشه ما را بر صراط مستقیم نگاه دارد و باعث عدم اعمال اغراضمان نشودو مساله سوم بینش سیاسی است. همچنین من شمارا به تقوای خدا، پرهیزگاری، تلاش و کوشش و جهاد مستمر در اقامه عدل و شکرگذاری نعمات الهی سفارش می کنم اکنون که رهبری امت با امام زمان (عج) است و ایشان در غیبت به سر می برند ولایت فقیه زمامدار رهبری امت است. من شما را به شهادت می‌گیرم که من از سابق مقلّد امام بوده‌ام و ولایت فقیه را همان‌طور که امام فرموده‌اند قبول دارم و وبه آن یقین و ایمان دارم و در این راه ان‌شاء‌الله تلاش خواهم کرد.
همگی شما را به خدا می‌سپارم و از همه شما التماس دعا و طلب عفو و بخشش دارم به خصوص از پدر‌ومادرم. السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته»
@ajashahidan

حدیث

علی عمرانی:
امام رضا(ع):
بدان که هر کس مرا در غربتم زیارت کند خداوند ثواب صد هزار شهید و صد هزار صدیق و صد هزار حاجى و عمره گزار و صد هزار مجاهد مى دهد و با ما محشور مى شود و در درجات عالى بهشت رفیق ماست.

5سال آخر امامت علی بن موسی الرضا (ع) در زمان خلافت عبدلله مامون گذشت.او که ارکان حکومت خویش را متزلزل می دید، با ارائه پیشنهاد مزورانه ولایت عهدی به امام رضا (ع)، در پی این بود که با این پیشنهاد و تهدید ایشان به قبول این پیشنهاد که به هیچ عنوان مورد قبول امام نبود، به 3هدف خویش دست یابد:
1- دورساختن وجود امام رضا از مدینه و خنثی سازی هرگونه قیام شیعیان و نیز بنی عباس بر علیه حکومت نامشروع خود
2- با آوردن امام به مرو و تحمیل ولایت عهدی به ایشان، مقداری از فشارها و تهدیدهای احتمالی از سوی علویان و ایرانیان را فرو نشاند.
3- مردم با دیدن حضور امام رضا علیه السلام در دستگاه خلافت مأمون، از شورش و مخالفت منصرف شوند.

یاسر خادم امام رضا علیه السلام می گوید:
پس از آن که ولایت عهدی امام رضا علیه السلام استقرار یافت، دیدم که امام علیه السلام دست هایش را به سوی آسمان بلند کرده، به خدا چنین عرض کرد:
«خدایا، تو می دانی که من در مورد قبول ولایت عهدی ناگزیر شدم. پس مرا مورد بازخواست قرار نده، چنان که بنده و پیامبرت یوسف علیه السلام را هنگامی که حکومت مصر را به دست گرفت، بازخواست نکردی».

امام رضا علیه السلام با قبول ولایت عهدی اجباری هم چون امام حسن علیه السلام که صلح تحمیلی معاویه را پذیرفتند به مردم فهماندند که سیاستش از سیاست مأمون کاملاً جداست و در گفت وگو با مأمون درباره خلافت، با کمال صراحت به مأمون فرمود:
«تو چکاره ای که خلافت را به من واگذاری؟ اگر خلافت را خدا به تو داده، تو نمی توانی آن را به دیگری واگذاری، و اگر خدا به تو نداده، چه حقّی داری که درباره آن تصمیم بگیری».
مامون وقتی صراحت گفتار و رفتار امام رضا را دید، دریافت که گفتار و رفتار آن حضرت در نهایت موجب ضعف و تزلزل حکومت او می شود؛ لذا تصمیم گرفت که آن حضرت را به گونه ای از میان ببرد. ولی کاملاً مراقب بود که این عمل به طور کاملاً محرمانه انجام گیرد تا مسئله جدیدی برای حکومتش پیش نیاید. لذا با مسموم کردن آن حضرت به هدف خود رسید. امام علیه السلام در روز آخر صفر بر اثر زهر مسموم و دعوت حق را لبیک گفت و به اجداد پاکش پیوست.

مردم و دوستداران آن امام وقتی که خبر شهادت حضرت را شنیدند ازدحام کردند و گفتند که مأمون با نیرنگ امام علیه السلام را کشته است. مأمون شخصی را نزد مردم فرستاد و گفت تشییع جنازه به فرصتی دیگر موکول شده است. مأمون از ترس این که آشوبی برپا شود مردم را با این ترفند متفرق کرد و دستور داد جنازه آن حضرت را شبانه غسل دادند و به خاک سپردند.

امام رضا علیه السلام هم چون اجداد پاکش، قبل از هر چیز، بنده خالص خدا بود و همه چیز را در خط بندگی خدا دنبال می کرد. زهد و عبادت و راز نیاز و مناجات و سجده های طولانی او، نشان می داد که دلداده خداست. رجاء بن ضحاک سرپرست مأموران مأمون که مسئولیت آوردن امام را از مدینه به خراسان برعهده داشت، در این باره می گوید: «سوگند به خدا، مردی را ندیدم که با تقواتر از امام رضا علیه السلام باشد و در همه ساعات زندگی یاد خدا کند و به اندازه او خوف از عقاب خدا را در دل داشته باشد».

مهدی کرمی

زیارت امام رضا(ع)
نماز امام رضا(ع)
صلوات بر امام رضا(ع)

امام رضا

رضا امتحانی:
⚜زائر دارالشفاء

یارضا٬مولا علی موسی‌الرضا
یا رضا٬ یابن علی و مصطفا

یا رضا من صید و اندر دام‌تو
تا شود جانم به‌پای تو‌فدا

خاک پای زائر دارالشفاء
سرمه چشمم کنم چون توتیا

یا رضا ای ضامن آهو مدد
ای هوای قدسی ات ذکر و‌‌ ثنا

از شمیم پرچم سلطان طوس
می رسد بوی نسیم‌کربلا

یا رضا ، دارم‌به درگاه خدا
مهر تو‌در سینه ام مشکل‌گشا

یا رضا،سلطان سلطانان تویی
قلب مارا شاد کردی زین دعا

یا رضا گریه کنم به‌پای تو
تو‌همای رحمتی چون مرتضی

یا رضا، گنبد تو سقف بهشت
زائرند در عرش تو ارض و سماء

حسین مظاهری کلهرودی

دفاع شخصی

yahya sheybak:
ورزشکار دفاع شخصی چیست ؟

آیا دفاع شخصی مبارزه تن به تن است ... .!

یکی از سئوالهایی که همواره در ورزش دفاع شخصی وجود دارد این است:

به نظر شما دفاع شخصی چه معنایی دارد؟

معمولا در تمام کلاسها جوابهایی مشابه به هم داده میشود که در اینجا به چند نمونه از این پاسخها اشاره میشود:

دفاع شخصی یعنی انهدام مهاجم برای دفاع از جان و مال

دفاع شخصی یعنی آسیب رساندن به مهاجم برای توقف حمله او

دفاع شخصی یعنی پیش دستی کردن در درگیری برای حفظ جان

دفاع شخصی یعنی تقابل به مثل در درگیری برای جلوگیری از آسیب دیدن

و پاسخهایی از این نمونه پاسخها ..

در واقع وقتی که به کلاسهای رشته های رزمی مختلف هم سر میزنیم متاسفانه در میان اساتید تکنیکهایی مشاهده میکنیم که بیانگر اینگونه افکار میباشند.افکاری که در آن همواره درگیری با منهدم شدن و آسیبهای جدی یکی از طرفین ختم میشود.

اما سئوالهایی که در اینجا پیش می آید :

وقتی که شما در درگیری به مهاجم آسیب جدی رساندید و یا به کلی او را نابود ساختید تا از جان و مال و ناموس خود دفاع نمایید آیا میتوانید برای قاضی در دادگاه هم چنین استدلالهایی را بیاورید؟

آیا با کشته شدن مهاجم در واقع شما نوعی خود کشی غیر مستقیم انجام نداده اید؟

آیا با آسیب رساندن به مهاجم برای حفظ مال در واقع نوعی خسارت مالی جدی به خود وارد نکرده اید؟

آیا قاضی دادگاه و یا خانواده مقتول و یا شخص آسیب دیده از شما به دلیل اجرای خوب تکنیکهای منهدم کننده تشکر خواهند کرد؟

در واقع پاسخ به این سئوالها میتواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری نماید.و این مسئله دقیقا همان چیزی است که معمولا در کلاسهای رزمی مورد توجه قرار نمیگیرد و همواره در کلیه رشته های رزمی بر این موضوع تکیه میشود که روش و طریقت ما بر اساس مروت و جوانموردی میباشد در حالی که اساتید بدون توجه به مسائلی که در بالا مطرح شد به آموزش تکنیکهایی میپردازند که به جز انهدام شخص هیچ چیز دیگری را دنبال نمیکند.

و این روزها با کمال تاسف به سبکها و تبلیغاتی برمیخوریم که در آنها به وضوح از جملاتی همانند تکنیکهای کشنده و دفاع شخصی کماندوها و رنجرها ... . برمیخوریم در حالی که اینگونه تکنیکها فقط و فقط در شرایط جنگی و نظامی کارآمد میباشند و در واقع در جوامع قانونمند به مانند مواد مخدر و یا سلاح گرم میتوانند نابود کننده باشند.

وقتی که یک هنرجوی از همه جا بی خبر پا به یک کلاس رزمی میگذارد و با چنین تکنیکهای خطرناک و کشنده ای در روزهای اول روبرو میشود چه تضمینی وجود دارد که در همان روزها او با کسی درگیر نشود و در هرج و مرج درگیری از آن تکنیکها استفاده ننماید؟

در واقع در اینگونه کلاسها به نوعی درس جرم و جنایت تدریس میگردد.

حال سئوال اینجاست که چه باید کرد؟

مربی باید آموزش ببیند یا هنرجو ... ؟ شایدهم باید شفاف سازی شود دفاع شخصی چیست؟