بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

آخرین اخبار از فتح موصل و خروج داعش

منابع خبری محلی اعلام کرده‌اند که تعدادی از جنگنده‌های روسیه در مرز سوریه و عراق در حال پرواز هستند تا بتوانند از سرازیر شدن تروریست‌ها به خاک سوریه جلوگیری کنند.
به گزارش نامه نیوز، پس از گذشت ماه‌ها انتظار و با گذر از کشمکش‌های فراوان میان بغداد و آنکارا بالاخره فرمان شروع عملیات آزادسازی موصل از سوی «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق صادر شده و در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۶ شهریور ۹۵) تلاش‌ها برای تسخیر کرسی خلافت داعش در عراق آغاز شد.

محورها و نیروهای عمل‌کننده

محور اول) جبهه شمالی: توسطه پیشمرگه‌های کرد هدایت می‌شود.

محور دوم) جبهه شرقی: از سمت منطقه "الخازر" و "بعشیقه که علاوه بر نیروهای پیشمرگه تعدادی از نظامیان ترکیه هم حضور دارند.

محور سوم) جبهه جنوبی: عمده نیروهای عمل کننده در این محور نیروهای ارتش عراق و پلیس فدرال این کشور می‌باشند. پایگاه هوایی "القیاره" که در دست نیروهای آمریکایی قرار دارد از نقاطی است که ارتش عراق شروع عملیات را از آنجا کلید زده است.

محور چهارم) جبهه غربی: در این جبهه تعدادی از نیروهای عراقی حضور دارند و سعی دارند تا از ناحیه تلعفر و مناطق اطراف آن راه‌های خروج عناصر داعش را مسدود کنند.

منابع خبری محلی اعلام کرده‌اند که تعدادی از جنگنده‌های روسیه در مرز سوریه و عراق در حال پرواز هستند تا بتوانند از سرازیر شدن تروریست‌ها به خاک سوریه جلوگیری کنند.

آزادسازی ۷ روستا در اطراف موصل   

نیروهای پیشمرگه موفق شدند روستاهای «باصخره»، «شیخ»، «بده الکبری»، «شاقولی»، «خرابه سلطان» و «اسقف» را از اشغال داعش آزاد کنند. این نیروها به سمت «الحمدانیه» حرکت کردند و در حدود ساعت ۱۶ به منطقه جنوب شرق موصل رسیدند.

پیشروی در جنوب

ارتش عراق روستای‌های "ابراهیم الخلیل"، "کان حرامی" و "دزیزه" در محور کویر را آزاد کردند.

این در حالیست که داعش چاه‌های نفت اطراف موصل را برای محدود کردن شعاع دید خلبان‌های نیروی هوایی عراق به آتش کشید.

مردم موصل پس از کشتن پنج نگهبان داعش بر انبار تسلیحات در منطقه "نبی شیث" تسلط پیدا کرده و اسلحه‌ها را بین مردم تقسیم کردند.

اخباری مبنی بر هلی‌برن نیروهای ویژه ارتش عراق در کارخانه کبریت سازی منتشر شد.

نیروهای بسیج مردمی عراق ( الحشد الشعبی) در حال انجام عملیات توپخانه‌ای بر علیه مواضع داعش هستند و فعلاً عملیات زمینی را شروع نکرده‌اند.

خلیفه همچنان زنده است

در ظهر روز دوشنبه کاروان ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در منطقه «الغابات» در موصل هدف حملات هوایی قرار گرفت. البغدادی از این حملات جان سالم به‌در برده است.

 در حالی‌که «ابوموسی المغربی» از بلندپایه‌ترین فرماندهان گروهک معروف به «جیش العسره» به همراه شماری از همراهانش در جریان حملات هوایی جنگنده‌ها به منطقه الغابات کشته شدند.

در این بین خبرگزاری "الجزیره" اعلام کرد که فرزند معاون اول حزب اتحاد میهنی کردستان عراق در جریان عملیات آزادسازی موصل در منطقه «خازر» در شرق موصل مورد اصابت قرار گرفت و زخمی شد.  

گزارش‌ها همچنین حاکی از کشته شدن پنج نیروی پیشمرگه و مجروح شدن هفت نفر در عملیاتی است که از امروز -دوشنبه- برای آزادسازی موصل آغاز شده است.

واکنش‌ها:

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا ساعاتی پس از صدور دستور شروع عملیات موصل تاکید کرد که ایالات متحده و ائتلاف ضد داعش «در نبرد سخت‌ِ پیش‌رو» از نیروهای امنیتی عراق و پیش‌مرگه‌های کُرد حمایت خواهند کرد.

«فواد معصوم» رئیس‌جمهوری عراق با اشاره به عملیات آزادسازی موصل که از امروز - دوشنبه - آغاز شده است، اعلام کرد که این شهر صبح فردا به طور کامل آزاد خواهد شد.

«توبایس الوود»، وزیر امور خاورمیانه بریتانیا گفت که عملیات ارتش برای بازپس‌گیری موصل از کنترل تروریست‌های داعش بزرگ‌ترین چالش نیروهای امنیتی عراق است؛ البته بریتانیا به حمایت از دولت عراق ادامه می‌دهد.

این در حالیست که از هفته‌های گذشته نظامیان بریتانیا برای پشتیبانی از این عملیات در عراق حضور داشتند.

اخباری مبنی بر حضور نیروهای نظامی آلمان و استرالیا در اقلیم کردستان عراق در هفته‌های اخیر منتشر شده بود که هدف آنها آموزش پیشمرگه‌های کرد بوده است.

در این بین "آیت‌الله سید علی سیستانی"  به همراه جمعی از علماء عراق در حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) حاضر شده و برای نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی در عملیات موصل دعا کردند.

شبیه سازی

Mohammad Haji:
برترین ها :
پرسپولیس بازی با خوزستانی ها را شبیه‌سازی کرد

تیم فوتبال پرسپولیس برنامه‌های بازی با استقلال خوزستان را در تمرین امروز شبیه‌سازی کرد.

http://www.bartarinha.ir/fa/news/406408/

ملا

Mohammad Haji:
ملا خود را از دست طلبکاران به مردن می زند، او را شستشو داده کفن می کنند و در تابوت نهاده به طرف گورستان می برند تا دفن کنند اما تشییع کنندگان راه قبرستان را گم می کنند و هر چه می گردند موفق
نمی شوند به یافتن راه، ملا که طاقت خنگی آن ها را نداشت از میان تابوت بلند شد و گفت راه قبرستان از آن طرف است!

قرائتی

 حجت الاسلام قرائتی در سخنرانی شب قدر رمضان در مسجد دانشگاه تهران با بیان اینکه مشکل جامعه ما یا ناشی از غفلت است و یا به خاطر شهوت گفت: راه حل غفلت نماز است و مشکل شهوت هم با ازدواج حل می شود.

سخنران مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه تهران پس از بیان فضائل حضرت امیرالمؤمنین (ع) گفت: بعضی عروسها می گویند اگر بخواهیم وضو بگیریم لاک و آرایشمان خراب می شود، نماز را قربانی و زندگی را با حذف نماز آغاز می کنند، این زندگی نمی تواند برکت داشته باشد. گاهی زندگی را با دروغ آغاز می کنیم، چند روز پیش ستاد اقامه نماز بودم، دختر و پسری پیشم آمدند، داماد مهریه هزار سکه ای را قبول کرده بود، گفتم شغلت چیست؟ گفت کارمندم. گفتم تو تا آخر عمرت هزار سکه می توانی پیدا کنی؟ به عروس گفتم چرا زندگی را مصنوعی درست می کنید؟ آخرش
توانستیم آنها را قانع و مهریه را تا ۳۱۳ تا کم کنیم. هزار سکه مهریه مثل این است که بگوید من تا یک ربع دیگر کوه هیمالیا را می جویم.
حجت الاسلام قرائتی با اشاره به چشم و هم چشمی های فراوان و ساختگی بودن بسیاری از برنامه ها و مراسمات ابتدای زندگی گفت: اگر کارهایمان روی عقل نباشد زندگیهایمان هم نکبت خواهد شد، می بینید دختری هست که لیسانسش را گرفته است خودش را برای اینکه فوق لیسانس بگیرد به چند هزار جوان دیگر هم نشان داده است اما حالا کار گیرش نمی آید، شوهر هم گیرش نمی آید. هر چی شوهر آمد گفت می خواهم درس بخوانم.

امام جماعت مسجد دانشگاه تهران سپس به بیان خاطره ای از نامه یک دانشجوی دختر دانشگاه به او درباره ازدواج پرداخت و گفت: دختر دانشجویی به من نامه نوشت و گفت خداوند چهار نفر را لعنت کند، پدرم، مادرم، استاد و مشاورم را. خواستگارهای زیادی در پیش دانشگاهی و سال اول و دوم دانشگاه داشتم، پدر و مادر و استاد و مشاورم گفتند اول لیسانس و فوق لیسانست را بگیر. آنها را رد کردم، الان چند سال است که فوق لیسانسم را گرفتم اما دیگر خواستگار ندارم و از حق طبیعی ازدواج محروم مانده ام، خداوند این چهار نفر را لعنت کند.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه نباید در چنین شبی درباره این مسائل سخن بگوید گفت: چون اهم مشکلات جامعه اینهاست من مجبورم در این باره حرف بزنم، مشکل جامعه یا غفلت است یا شهوت. باید نماز بر پا شود تا غفلت از بین برود و ازدواج آسان شود تا جوانها بیمه شوند و از شهوت آسیب نبینند. با غیر از این دو تا هم نمی شود. دیروز فردی به من زنگ زد و گفت من می خواهم دو میلیارد کار خیر کنم، به او گفتم برو پنجاه تا جوان را داماد کن، من در کارت دخالت نمی کنم اما اگر از من بپرسی می گویم کار خیر برای جامعه ما یا ازدواج است یا بر پا داشتن نماز.

حجت الاسلام قرائتی سپس به نقد نظام آموزش عالی پرداخت و گفت: چرا کاری کردیم که دختر و پسر ما این همه به سمت گرفتن لیسانس هجوم می آورند، اگر اشتباه نکرده باشم آقای رییس جمهور می گفت تا دو سال دیگر هفت میلیون فوق لیسانس بیکار خواهیم داشت، دانشگاه های ما باید درسی به جوانها بدهند که او بعدش بتواند با آن کاری بکند. درس باید به درد بخورد، خیلی وقتها جوانها تحصیلات بالایی دارند اما کاربردی نیست، مثل آخوندهایی که خیلی بیشتر از بقیه می دانند اما نمی توانند حرف بزنند.

حجت الاسلام قرائتی گفت: متأسفانه ما خیلی از وقتها چیزهایی می خوانیم که هیچ جا به درد نمی خورد، در حوزه می خوانیم گوشت خرگوش حلال است یا حرام، مگر الان مشکل ما گوشت خرگوش است؟ در دانشگاه یا مدرسه می خوانیم کوه هیمالیا چند متر است، انگار می خواهد از هیمالیا برود بالا. فقط یک سری محفوظاتی برای نمره گرفتن است، ولی در عمل دین کمرنگ است و ازدواج هم نیست، خط را گم کرده ایم.  برای همین است که تمام دعاها مستحب است بجز دعای «اهدنا الصراط المستقیم»، روزی ده بار واجب است به بهانه نماز این دعا را تکرار کنیم.

منبع: تریبون مستضعفین