بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

محمود فکری

افشاگری محمود فکری درباره تحمیل بازیکن به تیم/ بردن پرتغال رویا نیست

ورزش > لیگ برتر - بازیکن سابق استقلال می‌گوید دستمزد تیام ربطی به بقیه بازیکنان استقلال ندارد.

روزنامه خبرورزشی نوشت: محمود فکری روز جمعه اعلام کرد قطعاً هدایت نفت مسجد سلیمان را بر عهده نخواهد گرفت و ترجیح می‌دهد تیمی که با هدایت او مقتدرانه راهی لیگ برتر شد را رها کند. تصمیمی که برایش واقعاً دشوار بود، اما تأکید دارد که ترجیح می‌دهد با طناب پوسیده دیگران به ته چاه نرود و تنها نشود.

ظهر دیروز سر فرصت با فکری گفت‌وگو کردیم و با او از هر دری حرف زدیم. او نکات جالبی مطرح کرده و افشاگری‌هایی کرد که در نوع خود بسیار جالب توجه بود؛ حرف‌هایی که شاید بیانگر بخشی از حقایق فوتبال ما باشد.

جدایی شما از نفت مسجد سلیمان قطعی شد؟
بله. دیگر با این تیم کاری ندارم. وقتی دیدم فضا برای کار مهیا نیست به مدیران باشگاه گفتم خداحافظ و به رغم میل باطنی از مردم خون‌گرم و بامعرفت مسجد سلیمان خداحافظی کردم. شاید آقایان دنبال منافع دیگری بودند که با اهداف و اصول من جور درنمی‌آمد.

مشکل مالی داشتند؟
نه مشکل مالی نبود، چون مدعی بودند به اندازه خواسته و اهداف مورد نظرمان پول موجود بود، ولی مشکلات دیگری وجود داشت.

مسئله اینجاست که شایعه شده عده‌ای از مسئولان باشگاه می‌خواستند بازیکن بدهند، ولی شما زیر بار گرفتن از آن‌ها نرفتید و همین مسئله یکی از دلایل جدایی‌تان محسوب می‌شود....
(مکث می‌کند) بله. واقعیت این است که این شایعه بی‌ربط نیست. من برای خودم اصول و شرایطی دارم. بعضی از آقایان می‌خواستند به من بازیکن بدهند، ولی زیر بار نرفتم. زیر بار نرفتم و از تیم جدا شدم. ترجیح می‌دهم بیرون بنشینم تا اینکه با طناب پوسیده دیگران در چاه بروم و وقتی ته چاه تنها شدم، خودم جواب‌گوی آن شوم. بیرون می‌مانم، اما با هر شرایطی کار نمی‌کنم.

شما مازندرانی هستید و سابقه بازی و مربی‌گری در نساجی مازندران را هم دارید. تیمی که حالا پس از سال‌ها دوباره در سطح اول فوتبال کشور مطرح شده است، اما عده‌ای نگران هستند به آسانسور لیگ برتر بدل شود.
نساجی بعد از صعود خیلی زود سر و شکل گرفت. تمرینات این تیم شروع شده و کار طبق روال جلو می‌رود. مدیریت و بودجه آن کاملاً مشخص است. آن‌ها به موقع استارت زده‌اند و هواداران هم پشت سرشان هستند. در چنین شرایطی نساجی می‌تواند خوشبختانه به قرار گرفتن در وسط جدول امیدوار باشد و آسانسور لیگ برتر نمی‌شود.

با این حساب در بازی استقلال- نساجی طرفدار کدام تیم هستید؟
باید وسط کار را بگیرم تا بازی مساوی شود (می‌خندد).

برسیم به استقلال؛ خیلی‌ها این انتقاد را به شفر مطرح کرده‌اند که تمرینات تیم را دیر شروع کرده است.
من خودم هم متعجبم چرا استقلال این‌قدر دیر شروع می‌کند. به هر حال حتماً آقای شفر این‌طوری صلاح دانسته که از چهارم تیر شروع کند. شاید لازم ندانسته زودتر استارت بزند. به هر حال باید فعلاً به نظر او در مورد شروع تمرینات احترام گذاشت و حاصل کارش را دید.

در مورد استقلال این بحث هم مطرح است که حفظ تیام و پرداخت یک میلیون دلار به او باعث نارضایتی سایر نفرات می‌شود.
هر بازیکنی یک قیمت خاص دارد. به همه بازیکنان استقلال احترام می‌گذارم، اما در کمال احترام معتقدم دستمزد تیام ربطی به سایر بازیکنان ندارد. هر کس از قراردادش ناراحت است، می‌تواند به باشگاه رفته و در مورد رقم خودش حرف بزند نه اینکه بگوید چرا به دیگری فلان قدر پول داده‌اید.

وضعیت شفر در این فصل چگونه می‌شود؟ دوباره موفق خواهد شد؟
کارش از فصل قبل دشوارتر است، چون هم توقع مردم بالا رفته و هم اینکه سایر مربیان نیست به تاکتیک‌هایش شناخت پیدا کرده‌اند، ولی امیدوارم موفق شود.

برسیم به تیم ملی. بردن پرتغال به نظر شما رؤیاست یا می‌تواند به واقعیت بدل شود؟
ما ۲ بازی خیلی خوب داشتیم، امیدوارم مقابل پرتغال هم خوب باشیم و مردم سرافراز شوند. پرتغال حریف بسیار بزرگ و پرافتخاری است، اما بردن این تیم رؤیا نیست. در همین بازی با اسپانیا اگر توپ انصاری‌فرد گل می‌شد، شرایط به شکلی کاملاً متفاوت جلو می‌رفت.

بهترین بازیکنان تیم ملی از نظر شما؟
در بازی اول امید ابراهیمی عالی بود و در جدال دوم هم وحید امیری. وحید بازی عالی خودش را با آن لایی به پیکه کامل کرد.

... و حرف آخر؟
از مردم خوب مسجد سلیمان که یک فصل کامل حامی من و تیم شهرشان بودند، ممنونم. در فضای آن شهر مربی باید عاشق باشد نه کاسب. باید عاشقانه برای آن مردم کار کرد. البته متأسفانه به نظر می‌رسد یک‌سری از آقایان مسئول در آن شهر، مردم عزیز مسجد سلیمان را فقط برای مواقع خاص می‌خواهند و بس.