بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

آصفری

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از لزوم حذف ماده شش طرح اجرای برجام سخن گفت و خاطرنشان کرد: این طرح برای بازرسی از مراکز نظامی مجوز صادر می‌کند که باید حذف شود.
طرح برجام به شرط رفع ایرادات طرح خوبی است
به گزارش افکارخبر،محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام که فردا در صحن علنی مجلس در دستور کار قرار خواهد گرفت، گفت:‌ این طرح به شرط رفع برخی ایرادات، طرح خوبی است.

وی از لزوم حذف ماده شش طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام سخن گفت و خاطرنشان کرد: این طرح برای بازرسی از مراکز نظامی مجوز صادر می‌کند که باید حذف شود.

آصفری در ادامه گفت:‌ طرح، اختیاراتی را به شورای عالی امنیت ملی داده است که به نظر می‌رسد خود مجلس شورای اسلامی نیز می‌تواند این اختیارات را داشته باشد.

 ماده شش طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام تصریح می‌دارد: نظارت‌های آژانس در چارچوب مقررات بین‌المللی و با رعایت مصالح امنیت ملی کشور که شورای عالی امنیت ملی مشخص می‌کند انجام پذیرد و دولت باید مراقبت کند که در مسیر اجرای برجام و پس از آن حفاظت کامل از اسرار و اطلاعات طبقه‌بندی شده و به ویژه در حوزه نظامی و امنیتی صورت پذیرد. میزان همکاری با آژانس منوط به اقدامات احتیاطی لازم برای تضمین این امر توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. همچنین هیچ گونه دسترسی نظارتی آژانس به مراکز نظامی و اشخاص حقیقی به بهانه برجام مجاز نیست مگر آنکه موارد به صورت جداگانه و با جزئیات به تصویب شورای عالی امنیت ملی برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.