بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

سردار سدهی

1394/9/24 سه شنبه

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح مطرح کرد:پیشگامی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جایگزین کردن تحقیق اجتهادی به جای تحقیق منبعث از تفکر و فلسفه غربی

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: امروز، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در زمینه جایگزین کردن روش اجتهادی به جای روش تحقیق غربی پیشگام است و در این بخش به صورت مجزا روی نحوه روش تحقیق با شیوه تحلیل اجتهادی فعالیت های خوبی و موثری انجام داده است.

 

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: امروز، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در زمینه جایگزین کردن روش اجتهادی به جای روش تحقیق غربی پیشگام است و در این بخش به صورت مجزا روی نحوه روش تحقیق با شیوه تحلیل اجتهادی فعالیت های خوبی و موثری انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرتیپ دوم سدهی طی سخنانی در مراسم رونمایی از کتب و طرح های پژوهشی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با موضوع تدابیر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا که صبح امروز در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: از سال 1387 که شروع به کار رسمی دفتر ارتباطات نیروهای مسلح با هدف تبیین منظومه فکری و اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا (مد ظله العالی) بود، یکی از ظرفیت هایی که در این حوزه باید استفاده می شد، ظرفیت پر توان و با استعداد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در همین راستا این کار کار در ارتش به تناسب و حسب مأموریت هایش برای تدوین و تبیین منظومه فکری و اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد.

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: دراین حوزه در بخش سامانه فرماندهی و سازمان حفاظت اطلاعات ارتش کارهای بسیار خوب و ارزشمندی انجام گرفته است که جای قدر دانی دارد.

وی در ادامه به تشریح اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حوزه تبیین منظومه فکری و اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان اینکه در  این خصوص کارهای خوب و شایسته ای انجام گرفته افزود: یکی از خدمات برزگی که توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به برکت وجود شخصیتی انقلابی و کوشا در رأس آن، برای تحقق تدابیر و منویات فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) انجام گرفته است مربوط می شود به سال اول جنگ تحمیلی و  وقایعی که در آن دوران اتفاق افتاده بود و متاسفانه به کلی از دل تاریخ جنگ و انقلاب اسلامی مغفول مانده بود و آن بحث تاریخی و بسیار مهم شکست حصر سوسنگرد در 26 آبان  1359 است.

سردار سدهی تصریح کرد: بعد از 30 سال نخستین همایش و بزرگداشت عملیات شکست حصر سوسنگرد توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد و عزیزانی که خودشان در آن دوران سمت فرماندهی و اجرایی داشتند از جمله مرحوم امیر سرتیپ قاسمی، فرمانده وقت لشکر 92 زرهی خوزستان، در این همایش به تشریح قابلیت های این عملیات و نقش تاریخی رهبر فرزانه انقلاب در موضوع جلوگیری از سقوط اهواز و نجات کشور در جنگ داشتند پرداختند که کار بسیار ارزشمندی بود.

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح با بیان این که در باب مباحث مطالعاتی و تحقیق و پژوهش اقدامات بسیار خوبی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صورت گرفته است گفت: یکی از کارهای خوب و شایسته ای که کاملا با روش شناسی علمی در این سازمان انجام شد، تبیین نقش تدابیر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا در رشد و شکوفایی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است که کار بسیار ارزشمندی بود که  این اولین اثر در این حوزه است و بیانگر نقش تدابیر و رهنمود های رهبر فرزانه انقلاب در راستای پویایی، شکوفایی و کار آمدی هرچه بیشتر این سازمان است.

وی ادامه داد: کاردیگری که برای اولین بار نه فقط در ارتش و نیروهای مسلح بلکه در سطح کشور صورت گرفت تدوین کتاب با عنوان درس ها و تجربیات دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی در گفتمان و بیانات رهبرانقلاب اسلامی است که به لطف خدا این کار هم به شایستگی انجام شد و امیدواریم پایه و منشأی باشد برای این که هر چه بیشتر بتوانیم از گنج جنگ و جهاد دفاع مقدس به عنوان الگوی مناسب برای آیندگان به خصوص جوانان استفاده شود.
به گفته سردار سدهی، تبیین نقش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در تقویت بنیه معنوی و فرهنگی ارتش و امنیت ملی کشور، عنوان نو و تازه ای است که در این سازمان در حال انجام است.

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح با بیان این که تراز علمی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حال ارتقاء است، افزود: برای ورود به تحقیق در حوزه شناخت معارف علمی و دینی نیازمند به استفاده از روشی خاص و منطقی و قابل قبول بودیم و باورداریم که با استفاده از روش های تحقیقی که بر گرفته از تفکر مادی و فلسفه غربی است نمی توان در راه شناخت معارف ولی فقیه گام برداشت و از طرفی نیز به دلیل نبود روش جایگزین هنوز از همان روش های مرسوم استفاده می شود.

وی افزود: این راه حل را با استفاده از رهنمودی از رهبر فرزانه انقلاب که در دیدار هفت مهر ماه سال 1387 در پاسخ به سئوال دانشجویی که راه ورود به معارف امام راحل باید چگونه باشد؟ و اشاراتی که معظم له در پاسخ داشتند پیدا کردیم و آن این است که بایستی برای شناخت معارف ولی فقیه به دنبال نگاه و استنباط اجتهادی و روش تحقیق و تحلیل اجتهادی برویم.

وی در پایان تصریح کرد: امروز، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در زمینه جایگزین کردن روش اجتهادی به جای تحقیق منبعث از فلسفه و تفکر غربی پیشگام است و درباره نحوه روش تحقیق با شیوه استنباط اجتهادی فعالیت های خوب و موثری انجام داده و ان شاءالله با نهایی شدن آن برمبنای یک روش شناسی عالمانه، روش تحقیق استنباط اجتهادی را به صورت جمع بندی شده برای تمام محققان در سطح ملی و فراملی عرضه خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.