بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

حیدرالعبادی

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، استعفای محمد سالم الغبان، وزیر این کشور، را پذیرفت.
حیدرالعبادی استعفای وزیر کشور عراق را پذیرفتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین؛ بعضی منابع عراقی اعلام کردند حیدر العبادی نخست وزیر این کشور استعفای محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق را پذیرفت.

این درحالی است که پیش از این وزیر مستعفی کشور عراق تاکید کرد مسئولیت خود را در برابر مردم این کشور می پذیرد. 

محمد سالم الغبان در نشست خبری گفت: تاکید می کنم آمادگی دارم به طور کامل مسئولیت خود را در برابر ملت عراق بپذیرم. من از پذیرفتن مسئولیت های قانونی خود شانه خالی نمی کنم. 
الغبان افزود: فقط در صورتی در استعفای خود تجدیدنظر خواهم کرد که اختیارات لازم برای مبارزه با تروریسم را بدست آورم. تجدیدنظر من در استعفا به اصلاح دستگاه امنیتی عراق بستگی دارد. این مسایل باعث نواقص اساسی شده است که نمی توانیم در این اوضاع، امنیت را برقرار کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه به درخواست های من پاسخ داده نشده است، استعفا کردم. من این استعفانامه را برای نخست وزیر ارسال کردم تا تصمیم مناسب را اتخاذ کند. یا اصلاح واقعی سازمان های امنیتی را می پذیرد یا با استعفای من موافقت می کند. اصلاحات در این بخش باید ریشه ای و ساختاری باشد. 

وزیر کشور عراق گفت: وزارت کشور در افکار عمومی، مسئول امنیت داخلی عراق است، اما برای عمل کردن به این وظیفه با نواقصی روبروست. بعضی از اختیارات وزارت کشور از آن گرفته شده و نهادهای مختلفی در این زمینه موازی کاری می کنند. در همه کشورهای جهان، وزارت کشور در عمل مسئول برقراری امنیت است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.