بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

بیمه البرز نمایندگی ملاشاهی کد6595

زاهدان خیابان طالقانی جنب مخابرات روبرو امور مشترکین تلفن همراه

بازخوانی ۶ دیدار سران سه قوه در ۲ سال

بازخوانی ۶ دیدار سران سه قوه در ۲ سال

وحدت، امنیت و آرامش اقتصادی، حمایت از تولید و اشتغال و ... مهم‌ترین محورهای این جلسات‌اند

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - روسای سه قوه در سال جدید دومین نشست مشترک خود را برگزار کردند و نشان دادند، در قالب این دیدارها عزم‌شان برای حل مشکلات کشور جزم است.

امید کرمانی‎ها: تنظیم روابط و پیشگیری از چالش های بین قوه ای و هماهنگی برای رسیدگی به امور جاری کشور، از اهداف برگزاری جلسات مشترک قوای سه گانه است؛ اما برگزاری این جلسات از نظم و فاصله زمانی مشخصی تبعیت نمی کند. گرچه در دوره های مختلف ریاست جمهوری، خواه در زمان دولت محمود احمدی نژاد و خواه در دولت حسن روحانی مقرر شد که نشست های مشترک سران قوا منظم و هر دو هفته یک بار برگزار شود؛ اما عملا تعدد برنامه ها، سفرها یا رسیدگی به موضوعات از قبل پیش بینی نشده مانع از رعایت توافق یاد شده بود.

بر همین اساس با وجودی که 8 آبان سال گذشته حسن روحانی، علی لاریجانی و آیت الله صادق لاریجانی قرار گذاشتند هر دو هفته یک بار یک دیگر را ملاقات کنند اما برنامه دیدارهای آنها فقط دوبار سر موعد مقرر برگزار شد. ناآرامی‎های دی ماه، رسیدگی به لایحه بودجه 97 و استیضاح وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی و راه و شهرسازی از جمله موضوعاتی بودند که وقفه ای 4 ماهه را در برگزاری جلسه مشترک روسای قوای سه گانه ایجاد کردند.

با این وجود، آنها بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری‌دوازدهم 6 دیدار با هم داشتند و تأکید بر «وحدت و انسجام داخلی»، «جذب سرمایه گذاری»، «ثبات، امنیت و آرامش اقتصادی»، «حمایت از تولید و اشتغال و کالای ایرانی»، «حل مشکل سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز» از جمله محورهای صحبت های آنها در حوزه داخلی بود. در حوزه سیاست خارجی و موضوعات بین المللی نیز روسای قوا در این دیدارها درباره «تحولات منطقه به ویژه در سوریه، عراق و یمن»، «مقابله با توطئه های دولت ترامپ» و «سناریوهای مختلف بعد از خروج آمریکا از برجام» به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.